HTML

Ahogy a dolgok vannak

"A feltételekhez kötött lét szenvedéssel jár. A szenvedésnek van oka, van vége, és vannak utak, melyek elvezetnek a végéhez." Buddha

Friss topikok

  • nic-nic: Egy döntést mindig nehéz meghozni, de csak a változás visz előre minket. És amit mindig mondasz Ne... (2015.02.23. 09:27) Mennyire volt nehez meghozni a dontest?
  • nic-nic: Halihó! Ennyi a munka az északiaknál? Így aztán várhatjuk a friss történéseket. Puszika tesó (2010.09.22. 21:31) Első ébredés után
  • nic-nic: Szia! Iszonyú lelkiismeret furdalás gyötör, hogy tegnap nem hallhattam a hangod! Puszika (2010.07.14. 09:21) Utolsó nap az irodában
  • Kiscicce: Megpróbálok úgy tenni mintha én ezeket nem is olvastam volna. Menj el futni talán lehiggadsz. :( ... (2010.07.08. 07:34) Happy finish
  • Kiscicce: Ezért még számolunk!!!!!!!!!!!!!! :) (2010.07.06. 09:59) Újra "egyedül"

Linkblog

Második-harmadk ébredés

2010.09.23. 10:06 Dzsollo

Ez előre láthatóan kicsit hosszú lesz, így mindenkitől elnézést kérek. A második és harmadik napom nagyon gyorsan eltelt. És most az elmúlt két nap történéseit fogom leírni dióhéjban. Szóval a második napon végre találkoztam a kollégával aki tökéletes informatikus. Ez tessék úgy érteni ahogy kell, nem ítélkezek csak leírom. Fekete póló, fekete nadrág és fekete Martens cipő. Nem kell ennél több at hiszem. :)

Kezdetben kicsit ideges voltm, hogy mi a fenét akarok ott, de aztán mgnyugodott. Majd felülről megkapja a beosztását. :-) Nem én tehetek róla. Segítettem neki, mert egy feladatnál megállt a tudománya. Konkrétan elvégeztem a munkájának java részét a telepítésből, na de ilyen vagyok, ebben nem fogok tudni megváltozni és nem is akarok.

A nap további része viszonlag átlagos volt. Délután 4-kor leléptem, mivel befejeztem mindent amit szerettem volna. Ettem egy jó kis kaját, majd hazamentem. A szállás és iroda távolsága két metro megálló, meg pár perc séta volt, így ez hamar megtörtént.

Basszus majd elfelejtettem, hogy napközben felhívtam egy kedves régi barátomat még a főiskoláról, akiról rémlett, hogy valahol itt kevernek Stockholmban. Nagyon örült nekem és este 19:15-kor meg is jelent a brátja Barni akit szintén ismertem már és elvitt egy jó kis városnéző kocsikázásra, majd sétára. Nagyon szuper volt. Gyönyörű város Stockholm. Egy négy napos kirándulás itt elegendő lehet és csodálatos élményeket biztosít.

Olyan 22:00 körül hazaérkeztünk hozzájuk amikorra Márti is hazaért a munkából. Volt miről beszélgetni, hiszen legalább 4 éve nem láttuk egymást. Igazából az szabott csak határt az egésznek, hogy neki másnap fősuli volt én meg ugye mentem át Oslo-ba. 

Nagyon érdekes a svéd nép. Sok kukaság mellett csodálatos az életfelfogásuk. Azt hiszem, hogy jóléti államról beszélhetünk az esetükben.
A muszlimoknak adnak támogatást, hogy marha húst vegyenek, mert az drágább és a vallásuk meg nem engedi a disznót. Ez számomra nagyon furcsa és én biztosan nem adnék. Van hal meg csirke és pont.
Az Irakból, Pakistánból érkezők szintén kapnak segélyt, mint menekültek. Na én nekik sem adnék. :-)

Itt mindenkinek tiszta a pénze. Senki sem dolgozik feketén. Az nagyon bűn, mint az emberölés. Súlyos évekkel honorálja az igazságszolgáltatás. Az emberek nem lopnak. Mondok egy egyszerű példát Ericsson. Na abból itt van pár épület. Lenne is lehetőség kihozni telefonokat. Elmondom, hogyan gondolkodik az ott dolgozó. Ha én hozok ki telefon és eladom/odaadom másnak, az nem veszi meg hivatalosan, csökken a cég bevétele ergó elveszíthetem a munkám. Ez azért elég jópofa nem?

Az árak egyébként konszolidáltak:
21.000Ft-ét veszel olyan havi összvonalas bérletet értsd Metro, Troli, Villamos, Busz, hajó, mely kb 100km-es körzetben jó. Ez azért nem gyenge.
800Ft 2 liter 100%-os gyümölcslé
85Ft 1db tojás
2000-2800Ft egy ebéd
6000Ft egy pulóver a H&M-ben
200Ft a kocsiátírás
bocs, de többre nem volt időm

Barátaim 3 éve érkeztek ide. A kezdet nem könnyű, szerintem kapcsolat nélkül lehetetlen is. Azóta tökéletesen beszélnek svédül. Alap melójuk az iroda takarítás, melyet esténként végeznek és mivel a svéd nagyon elnyújt mindent amit egy magyar sokkal kevesebb idő alatt megcsinál így ez nagyon jó kereseti forrás nekik. Emellett mindketten járnak főiskolára. Márti közgázt tanul, Barni Java programozást, ja és Mártinak van még egy "öreglátogató" munkája. A szó legjobb értelmében alázattal élnek itt. Mindent megtesznek, hogy beilleszkedjenek és szeretnének majd "komoly" munkát. Márti szerintem tanítani fog, Barni meg majd valami jó kis IT cégnél programozni. Jelenleg egy 2 és fél szobás lakásban élnek kb 20m2-es terasszal mely egy tóra néz. Kettő autót tartanak fenn, az első kocsijukat egy Opel Astrát és egy újabbat ami egy 3 éves Volvo S60. Azt gondolom, mindeféle irigykedés nélkül, hogy ez nem rossz. :-) Bár ők ezt nem olvassák, de ezúton kívánok nekik további sikereket!

Szóval szerda reggel még Barni kidobott a reptérre. Remélem, hogy jövőre újratalálkozunk, mert Stockholmot Gabinak is látni kell, szinte biztos, hogy el fogom hozni ide. Az út Osloba elég kábult volt. Szinte végig aludtam azt az 50 perces repülő utat. Ki gondolta volna, hogy így megszokom a repülést az első Londoni utam után. :-D

Hogy mi történt Oslo-ban? Folyt.köv később.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dzsollo.blog.hu/api/trackback/id/tr862317292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása